pajoohe

  • خانه 

جستجوی پیشرفته در گوگل

11 مهر 1400 توسط مُتِوسِّم

جستجوی پیشرفته در گوگل

با جستجوی پیشرفته در گوگل مطالب مرتبط با عبارت مورد جستجو خود را #دقیق تر و در مدت #زمان بسیار کوتاه پیدا کنید.
 دیگر وقت‌تان بین صفحات نامرتبط تلف نخواهد شد و مستقیما جواب موضوع مورد جستجو را پیدا خواهید کرد.

چند ترفند مهم برای جست­‌وجوی بهینه در گوگل جستجو مختص به واژه
اگر به دنبال جستجو در مورد موضوعی خاص هستید، بهتر است آن را در داخل دابل کوتیشن قرار دهید تا نتایج دقیق تری از سمت Google به شما ارائه شود. با قرار دادن عبارت بین (” “) نتیجه ای که دریافت می‌کنید بسیار دقیق بوده و حاوی مطالبی است که عینا پیرامون عبارت داخل کوتیشن تهیه شده‌اند.

مثال: “کرونا”

جستجوی چند عبارت به صورت هم­زمان به کمک OR
به طور کلی وقتی دو عبارت را کنار هم جستجو کنید، گوگل تمام نتایج مرتبط با آن دو را به شما نمایش خواهد داد. برای جستجو قسمت خاصی از عبارت تایپ شده، می‌توانید بین آن دو، اپراتور OR را قرار دهید.

مثال: کرونا OR اقتصاد

جستجو به کمک And
:با قرار دادن And بین دو عبارت، گوگل صفحاتی را به شما نشان خواهد داد که هر دو عبارت قبل و بعد And را در خود جای داده باشند و تمام صفحاتی که شامل این دو کلمه هستند برای شما به نمایش گذاشته می­‌شود.

مثال کرونا And اقتصاد

برگرفته از کانال حوزه اصفهان

 نظر دهید »

#پرسش_پژوهشی

11 مهر 1400 توسط مُتِوسِّم



تفاوت اهمیت با ضرورت تحقیق چیست؟


منظور از #اهمیت این است که در #پروپوزال بیان کنیم که اصولا تحقیق که می خو.اهد انجام شود و نتایجی که از آن به دست خواهد آمد در چه ابعاد و از چه نظرهایی برای جامعه علمی اهمیت دارد.
در این راه از دو منظر باید این اهمیت را بیان کنیم.
1⃣ از منظر تئوری 2⃣ از منظر عملی.
از لحاظ تئوری محقق باید بتواند با استفاده از داده ها و نظریه های علمی موجود دلایل مهم بودن دست آوردها و نتایج تحقیق را بیان کند.

از نگاه عملی نیز محقق باید بتواند که اهمیت داشتن تحقیق خود را در ابعاد عملیاتی آن نشان دهد.
اینکه نتایج تحقیق چقدر به درد جامعه می خود و می تواند چه مشکلی را از آن حل کند می تواند از نمونه روش های بیان اهمیت تحقیق از دیدگاه عملی باشد.

به عبارت بهتر تحقیق و اهمیت آن را از لحاظ کاربردی بررسی خواهد کرد.

:اما #ضرورت تحقیق تعریف متفاوتی دارد و در قالب زمان و مکان بیان خواهد شد.
بسیار هستند که موضوعی مهم است ولی ضروری نیست.
این نکته را مدنظر قرار دهید که برای یک تحقیق و فرآیند انجام آن هزاران موضوع مهم و بالقوه وجود دارد ولی در میان آن ها موضوعات محدودی ضرورت دارند.
می توان برای بیان ضرورت تحقیق در پروپوزال از نوشته ها و گفتارهای اتفراد متخصص و آکاه که موضوع مورد تحقیق شما را ضروری می دانند استفاده نمود.
می توان با ارایه آمار و ارقام مختلف از رویداد های مربوط به تحقیق و #موضوع آن و نوشتن نظر صاحب نظران در این رابطه، نشان داد که موضوع تحقیق از ضرورت خاصی برخوردار است.

 نظر دهید »

#معرفی‌سامانه‌پژوهشی

11 مهر 1400 توسط مُتِوسِّم

#معرفی‌سامانه‌پژوهشی
:#متن‌کاوی

:large_orange_diamond:مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در بیش از بیست سال فعالیت خود، تاکنون توانسته است با رقومی نمودن منابع مکتوب، حجم عظیمی از دادگان متنی را فراهم آورد. در مرحله بعد، به فرآوری و غنی سازی متون پرداخت و سپس با به کارگيری فناوری هاي رايانه ای از قبيل: واسط کاربری مطلوب، جستجوی سريع و ديگر قابليت های لازم، محيط پژوهشی مناسبی را در ارائه محتوای اين متون به گونه ای کارآمد ايجاد نمود و در اين مسير، به توسعه اين امکانات می انديشد.

گروه پردازش هوشمند به عنوان یکی از گروه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور توانسته است در سامانه متن کاوی خدمات پژوهشی بسیار خوب را برای پژوهشگران آماده استفاده و بهره‌برداری نماید
:sparkle:خدماتی چون
۱.خلاصه ساز
۲.تبدیل تصویر به متن
۳.تحلیل صرفی و نحوی قرآن
۴.مشابه یاب احادیث
۵.اعراب گذاری
۶.برچسب گذاری صرفی زبان فارسی
۷.آیات مرتبط

:آدرس سامانهhttp://ai.inoor.ir

 نظر دهید »

معرفی کتاب طلاب ، ودریا دریاست...

11 مهر 1400 توسط مُتِوسِّم

 

کتاب خاطرات جانباز شهید خسرو (مهدی) ملک قصابی با عنوان “و دریا دریاست “نوشته خانم سمیه قندالی طلبه مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار و آقای پیمان علیشاهی نورانی است که نویسنده کوشیده تا
با جمع‌آوری خاطرات شهید ملک قصابی از شهدای والفجر ۸، یاد وخاطره شهید را زنده نگه دارد .
در بخشی از وصیت نامه شهید آمده که در آن خواسته تا بعد مرگ او را “مهدی” بنامند.

در مقدمه کتاب آمده؛ باید اعتراف کرد که درک آنها که به دنیا و دلبستگی هایشان خندیدند و رفتند برای ما که در دنیای هیاهوی امروزی غرقیم دشوار است. شاید آنها را اسطوره هایی بنامیم که به تاریخ پیوستند .اما اگر منطقی باشیم و درست بیاندیشیم خواهیم دید از این حماسه‌ای که اسطوره نامیدمش حدود ۲۴ سال گذشته است بنابراین فاصله چندانی بین جوانان نسل جنگ با نسل بعد نیست. اما چرا این همه تفاوت..؟ چرا آرمان ها و معیارهایمان رنگ دیگری گرفته است؟ چرا چمران ها را الگوی خود در زندگی قرار نمی‌دهیم؟ چرا تحقیق نمی‌کنیم که آنها چه کردند تا به آنجا رسیدند که عشق هم نرسید؟

 نظر دهید »

#معرفی کتاب طلبه ، کتاب مسیر خوشبختی

11 مهر 1400 توسط مُتِوسِّم

#معرفی کتاب
کتاب مسیر خوشبختی
کتاب “مسیر خوشبختی” از انتشارات مینوفر نوشته سرکار خانم مهدیه گیلوری ،طلبه مدرسه علمیه فاطمیه گرمسارمیباشد که به بررسی مساله ازدواج و چالش‌های ان با توجه به آیات و روایات پرداخته است .

‌ این کتاب از ۴ فصل تشکیل شده است که در ابتدای فصل اشاراتی پیرامون ازدواج از دیدگاه اسلام دارد و در فصل دوم وظایف و حقوق متقابل زوجین مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل سوم آثار ایمان در بهبود روابط زوجین را مورد بررسی قرار داده است .
در فصل آخر نیز توصیه هایی درباره چگونگی استحکام روابط زناشویی مطرح شده است.

در این کتاب از ۷۳ منبع غنی جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است.

 نظر دهید »

مسابقه کتاب خوانی

06 آذر 1399 توسط مُتِوسِّم
مسابقه کتاب خوانی
 نظر دهید »

بروشور مناسبتی - کانون پژوهشی

30 مهر 1399 توسط مُتِوسِّم
بروشور مناسبتی - کانون پژوهشی

ادامه »

 نظر دهید »

کارگاه اصول و روشهای نقد کتاب

15 تیر 1399 توسط مُتِوسِّم

کارگاه اصول و روشهای نقد کتاب با حضوراستاد ادبیات سرکار خانم قندالی وکارشناس نقد کتاب نهاد کتابخانه شهرستان گرمسار سرکار خانم معصومی برگزارشد.
در این جلسه، نقد و جایگاه آن در اسلام ، ملاک های نقد ادبی ،ویژگی های منتقد واصول و روشهای نقد مورد بررسی قرارگرفت .
این نشست باهدف تربیت منتقدین فهیم ومتعهد برای ارزش گذاری در حوزه نشر کتاب و تاثیرگذاری در عرصه فرهنگ و تربیت و تهذیب فکر نویسنده و ذوق مخاطبان برگزارشد.
لازم به ذکراست این جلسه مقدمه ای برای برگزاری سلسله نشست های نقد کتاب با عناوین مختلف و با حضور نویسنده و دست اندرکاران عرصه نشرکتاب و طلاب می باشد.

 نظر دهید »

معرفی نرم افزار جامع فقه اهل بیت ع 2

15 تیر 1399 توسط مُتِوسِّم

جامع فقه اهل بیت2(کتابخانه تخصصی فقه)

متن کامل1251عنوان کتاب و رساله فقهی در 3019جلد از 413مولف.ارتباط 67عنوان متن در 269جلد با 371 عنوان شرح،حاشیه و ترجمه در 1657جلد.ارائه فهرست آیات الاحکام در هر یک از ابواب فقهی شامل 1191آیه و پیوند آنها به متون فقهی .اتصال 143قاعده فقهی با31471پیوند مرتبط با متن.اتصال62باب فقهی با 16400پیوند مرتبط با متن.جستجوی ساده و پیشرفته در:متن،ابواب،احادیث،اشعار،مقدمه هاو پاورقی ها.14دوره لغت نامه در116جلد به همراه 9دوره اصطلاحات فقهی و اصولی در 28جلد.

 نظر دهید »

نوشتن با نوشتن باید آموخت

11 دی 1396 توسط مُتِوسِّم

عوامل بازدارنده از نوشتن

1.    تصور نداشتن ذوق: 1. عام (اظهار احساس) 2. خاص (هنری)

2.    آموزش ندیدن و تمرین نکردن 

3.    کمبود اطلاعات و معلومات 

4.    زیبا نویسی ( خودکار)

5.    پیچیده نویسی (نوقلم)

6.    نگارش تحلیلی و تحقیقی

7.    مفاهیم عقلی و ذهنی (بجای مطالب ملموس محسوس و عینی)

8.    ابتکار و نوآوری (آگاهی و تقلید از سبک نویسندگان بزرگ)

9.    ترس از انتقادات (متکلم را تا کسی عیب نگیرد سخنش اصلاح نپذیرد)

10.    یادآوری خاطرات تلخ گذشته (واگذاری گذشته و عطف توجه به آینده)

 

 نظر دهید »

پژوهش

11 دی 1396 توسط مُتِوسِّم

پژوهش، پردازش اطلاعات برخوردار از انتظام و متعلق به گستره خاصی از علوم و دارای هویت جمعی است كه به نوآوری می‌انجامد و دارای اركانی است كه عبارتند از:

 1-اطلاعات (بهره‌گیری از اطلاعات شایسته)

الف) برخورداری از اطلاعات تحلیل شده؛

ب) برخورداری از اطلاعات مرتبط؛

ج) برخورداری از اطلاعات كافی و كامل؛

د) برخورداری از اطلاعات صادق؛

ه‍) برخورداری از اطلاعات دقیق؛

و) برخورداری از اطلاعات واضح و متمایز؛

ز) برخورداری از اطلاعات نو؛

ح) برخورداری از اطلاعات مستند؛

ط) عدم اطلاعات، خود نوعی اطلاعات است؛ زیرا پژوهشگر را به خلاء و كاستی‌ها رهنمون می‌گرداند.

2-پردازش، مسیر عبور از اطلاعات به یافته‌های جدید است. پردازش نوعی تحلیل روشمند است

3-دارای انتظام، پژوهش باید دارای انضباط، چارچوب، ضابطه و قواعد معین باشد

4-تعلق به گستره خاص، پژوهش به گستره‌ای معین از علوم تعلق دارد و چیزی جز حل روشمند یك مسئله نیست كه آن مسئله هم به یكی از حوزه‌های معرفتی تعلق دارد. در این میان، تعیین دقیق گستره پژوهش در پیشبرد صحیح پژوهش نقش به سزایی دارد؛

5-هویت جمعی، هر برنامه پژوهشی، به دلیل تعلق به گستره‌ای خاص، عضوی از هویت جمعی علم است و در خانواده علم جایگاهی خاص می‌یابد و به عنوان عنصری از سیستمی معین و شبكه‌ای خاص، نقش ایفا می‌كند.

6-نوآوری، در برنامه پژوهشی، هدف تولید یافته‌های جدید علمی است. پژوهشگر در مقام دست‌یابی به امری است كه تاكنون به دست نیامده است و نوآوری نیز ابعاد مختلفی دارد: دست‌یابی به پرسش و مسئله جدید، ارائه نظریه‌ای جدید، وصول به روش جدید و مفهوم‌سازی تازه و مانند آن.

 نظر دهید »
دی 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

pajoohe

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • حدیث پژوهی
  • نمایشگاه کتاب ونرم افزار پژوهشی
  • پژوهش

Random photo

تولید محتوا  - کانون پژوهش

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس